Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

måndag 21 november 2011

Pärlstickade hjärtan till jul




Eftersom det snart är jul har jag kollat i min julpärm för att se vad där finns att lysa upp tillvaron med.
Jag hittade en beskrivning på små stickade hjärtan som jag gjorde för några år sedan. Lite extra fina blev de om man pärlsickade dem. Genast var jag i gång och testade lite olika färger och garner. Bäst funkar Fabel för min del.  Det är lite pilligt och smått men det går ganska fort att sticka när man kommer igång så det blir snabbt flera stycken. Det går åt minimalt med garn till ett hjärta. Om man inte gillar att ha pärlor kan man ju skippa dem men jag tycker att det blir fint. Den lilla tofsen blir också bra.
Rosmarinplantan har fått agera julgran idag!


Börja med att trä på pärlor på garnet innan du börjar sticka som vanlig pärlstickning.




Istället för att hänga den i julgranen kan du göra en brosch att sätta på tröjan. Sy då fast en säkerhetsnål på baksidan.

Nu är det dags för en uppdatering av beskrivningen. Var så goda!




4 kommentarer:

Gunilla sa...

så söta små hjärtan

disa sa...

Så söta hjärtan! =)

Black Iris sa...

Jättesöta hjärtan och tack för beskrivningen..

Maria sa...

Stämningsfullt!