Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

onsdag 6 februari 2013

Hjärtan och Pinterest m.m.

I tidigare inlägg har jag vista några bilder ur min så kallade "hjärtsamling". Den blev till när vi var på Madiera för några år sedan och jag hittade en hjärtformad kaktus och jag kom på iden om att samla på bilder på saker i naturen som är formade till hjärtan. Den samlingen har inte blivit så stor men här kommer  ett litet axplock.


Uppe till höger är katusen från Madiera, till vänster en liten sjö på Lofoten. Nere till höger en grafitti från Prag som gjordes med anledning av John Lennons död på 80-talet, till vänster en urholkning i berget vid havet med simmande snäckor och alger, också Lofoten.

Hur som helst, så har det blivit så att jag också har "fastnat" i Pinterest och där kan man hitta hur mycket som helst av det som intresserar en. Jag samlar naturligtvis på stickat och virkat och en massa annat trevligt, som saker man kan göra som är hjärtformade. Eftersom det snart nalkas Alla hjärtans dag tänkte jag att jag kunde visa några av dem här. Inte för att jag är typen som älskar komersiella jippon som  denna dag men tänkte att det ändå passar bra just nu. Och lite värmer det ju i vintermörkret, eller hur? Här kommer några tips på vad du kan göra och kanske hinner du göra något av dessa  innan den 14/2 . Vissa har jag länkat till och du är välkommen in att kolla vad jag mer har samlat på  Här

Du kan ju baka bullar !

Vika ett litet hjärtformat brev!

Virka ett mormorsrutehjärta!
länk

Sticka en hjärtmönstrad mugghållare!

Virka ett mormorsrutehjärta till!
länk



Vike ett litet hjärtekort!
länk


Sticka en hjärtformat hålmönster!
länk


Sticka en hjärtformad disktrasa!
länk


1 kommentar:

Anonym sa...

Kan hålmönstret hjärta vändas och stickas uppifrån?