Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 21 oktober 2014

Det var väl det jag visste!!


Ja, det var väl det jag redan visste, att det är bra för hälsan att sticka! 
I den här artikeln kan du läsa om allt som stickning är bra för! Ja, inte bara stickning utan även virkning och annat handarbete så klart, i alla fall om man frågar mig! Jag brukar berätta för mina elever att man blir snäll när man stickar ( virka eller annat handarbete ) för jag har sett , efter 30 år i jobbet att eleverna blir det! När en grupp sitter med sina arbeten och har god arbetsro så kommer de fina samtalsämnena upp. Som, " kommer du ihåg när vi gick på dagis" eller "min mormor hon brukar....." osv. 



Här en bild på mina nya halvfingervantar stickade i det underbara garnet Zauerball och stickor nr 3 mm.. Höstens favorit så här långt. Testade också på allvar Tubular cast- on och även Tubular bind off. Det blir så himla snyggt även om det inte syns på den här bilden.

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Veldig fine og praktiske vanter!