Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 28 juni 2015

En sådan fin väst!


Häromdagen dök ett trevligt mejl upp! Det var från en stickerska som i höstas önskade att jag skulle skicka henne ett mönster på en herrväst som hon fastnat för i en av mina gamla sticktidningar. Det är så roligt när man får respons så jag skickade henne en kopia och nu är hon färdig och visar bilder på resultatet.

Mönstret hittade hon i det här inlägget.

Så här fin blev västen och jag är otroligt imponerad! Den är helt enkelt ursnygg och jag blir avundsjuk eftersom mina killar ( man och son ) inte alls vill ha varma kläder.
Hon har också lagt ut resultatet på Ravelry och här kan du läsa om den: Ravelry

Jag tycker också att hon valt snygga färger, det orangea bryter så bra mot det grå och svarta.








Så här ser ursprungsvästen ut:


3 kommentarer:

frisky frog sa...

Vilken snygg väst och så roligt att få hjälpa till med mönstret. =)
Koftan i förra inlägget är ju superfin. Blir lite sugen själv... Måste bara göra färdigt en del först.

Anonym sa...

Hej
Jag började sticka på dina torgvantar. Jättefina! Men jag undrar om du kan se på beskrivningen på de 14 maskorna där flätan ska stickas, det är något som jag inte får att stämma. +Ska jag börja med flätan från maska 1 på stickan som har 14 maskor?
mvh
Christina

Anonym sa...

Hej igen
Nu stämmer det. Förstod inte att jag skulle sticka avig över rät och rät över avig i flätan :-) Jag är inte så erfaren.
Ursäkta!
mvh Christina