Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 2 maj 2010

Jag har spånat in på att virka örhängen.

Efter att ha jobbat en del med virkning i olika former hittade jag i mina gömmor virknålar i storlek nr. 1 och 1,5. Så smått har jag aldrig virkat förut. Bra syn och bra ljus krävs och man får träna en del innan det blir jämt och fint. Jag har använt DMC Pärlgarn nr. 8 i olika färger. Finns nog att köpa i de flesta broderiaffärer. Mönster som jag har använt är från lite olika ställen, en del finns bara sparade i mina pärmar och jag vet inte varfrån de ursprungligen kommer. Den till höger är ca. 4 cm stor. När jag får mera tid lägger jag ut ett mönster till den.
                       

Virknål nr 1 har jag virkat med och DMC pärlgarn nr. 8 är starkt och bra till dessa örhängen.
Örringarna hittade jag på Pearlshop.
Raverly hittar du många mönster till örhängen.

Är det någon som vet var man kan hitta svarta örringar???

Den här terkantiga varianten var trevlig att virka och går att göra i många färgkombinationer.
Mönster till dessa kommer också om några dagar.

Inga kommentarer: