Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 17 april 2011

Mitt bästa köp, Janome symaskin !!

Om du är i tankarna att inköpa en ny symaskin kan jag verkligen rekommendera den här: Janome Memory Craft 6600. Jag köpte min för 1,5 år sedan är mycket nöjd. Den är mycket stark i tjocka tyger, mycket snabb och det finns många "finesser" på den som är bra att använda när man syr mycket, som jag gör. Exempelvis har den en sax som klipper av trådarna i maskinen. Det sparar tid. En annan funktion som sparar tid är "armen"  som man höjer och sänker pressarfoten med knät. Den är "lite mer" än vanliga hushållsmaskiner och också dyrare och jag är som sagt mycket nöjd! Den här helgen har jag sytt en tunika.

 Tyvärr är inte färgerna rättvisa och den fyndiga fickan försvann i bilden, men jag är nöjd.







Jag har också klipp en tunika/klänning till i ett gammaldags blommigt tyg.
        

3 kommentarer:

Maria sa...

Tack så mycket! Jag köper garnet genom 123knit, http://123knit.com/catalog/

De finns i Danmark men de tar bara 35DKK för att skicka det till Sverige.

Unknown sa...

Vilken fin tunika Mia!
Jag köpte ett par rundstickor igår och ska börja sticka av garnet som jag fick av er!

Här ska du få ett tips på en kompis blogg som jag tänkte du kanske skulle tycka om. Det är inte så mycket textil, men hon är en ruskigt duktig konstnär och en hejjare på att fota: http://tussiluskan.blogg.se/

Kram från Siri

Malin på pastill.nu sa...

Tack för tips om symaskin, är sugen på att köpa en ny. Min gamla är.. gammal... och så låter den som ett tröskverk! :-)

Vid fin tunikan i inläggen ovan är, underbart tyg!