Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 17 september 2011

Septemberlördag

En klar och solig lördag i september är underbart. Jag har städat utplatsen, kastat pelagoner och bara sparat ett ex av varje sort, sopat rent och skurat krukor för vinterförvaring. Garderoben fick också en omgång och sommarkläderna har stoppats undan och gett utrymme för varmare kläder. Ulltröjorna får hänga ute i natt för vädring så luktar de gott i morgon. Jag hittade en kofta som jag virkat i mormorsrutor för många år sedan men som får hänga med  en vinter till.  Det är alla krappfärgade smånystan som jag virkade upp tillsammans med Yllets tvåtrådiga. Mormorsrutor är fantastiska när man har smånystan som vill bli något. Ärmarna är virkade i stolpar, det blir så fin struktur av det.



  Och så har jag ju stickat lite på fjärde paret torgvantar. I en underbart höstig orange färg i Drops Karisma som jag inte kunde motstå, hos Cinas garn .

2 kommentarer:

disa sa...

Jätte fin kofta och fin fin stickning du har på gång. =)

Emma sa...

Wow, vilken fin kofta du har gjort :)