Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

fredag 13 juli 2012

"Hemväg" och "under"

Onsdagens tema i Stickameras fotoutmaning var "hemväg" och torsdagens tema var " under" . Bättre sent än aldrig. Här gör jag två saker i ett:

Vi tog en tur på Höga Kusten igen och besökte Omneberget, som är ett av många sydväxtberg som finns i området. I och med att dessa berg är så branta och sluttar mot söder blir det ett speciellt klimat där och det finns växter som normalt inte klarar norrlandsklimatet.

Tyvärr glömde jag Leican hemma så det fick bli bilder med Iphonen i stället. Helt oredigerat.

På "hemvägen" fotade jag dessa bräkenarter. På bara en liten yta hittade vi fem olika arter.

Svartbräken

Stensöta

Hällebräken


Gaffelbräken

Regntunga blad av den stora Strutbräken.



Nästa bild får representera fredagens tema "under". Ljuset under dessa strutbräken blir spännande.




3 kommentarer:

Heidi sa...

vilka fina bilder!

Mille sa...

Koselige bilder!
Og du valgte en morsom tolkning på temaet!
Ha en flott dag!

Tomtan sa...

Vackert!!!!