Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 8 juli 2012

Nya loppisfynd

Våra turer upp till Höga Kusten är arbetsrelaterade, vilket innebär ett hårt slit och ständigt krig mot bromsar, flugor och mygg. För att lätta upp det hela brukar vi besöka några loppisar. Sommartid  verkar det finnas loppisar överallt och ibland, om man har tur så finns det något som passar in i min smak.
På ett loppis i Söråker, som i och för sig inte ligger på Höga Kusten men nästan, hittade jag dessa två små träfiguer ca. 4 cm höga. Oemotståndliga! Undertill har någon skrivit Falun och de föreställer förmodligen Faluns hembygdsdräkt ( har lite dålig koll på Falun ). De passar bra i min nördiga Dalasamling.

Flickan tittar lite drömmande upp i himlen.

I Barsta som ligger mitt i Höga Kusten, där det är som allra vackrast hittade jag detta sanpsglas! Jag samlar på udda gamla snapsglas och har några stycken vid det här laget. När vi har en stuga ska dessa placeras i mitt fina hörnskåp tillsammans med fina flaskor och snaps-essensser som jag gjort själv.
Och så har jag kommit fram till att jag är en samlare.
Vad samlar ni på?




Inga kommentarer: