Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 27 oktober 2012

Skånehöst

Ales stenar

Förra helgens tur till Skåne gav mig inspiration, ljus och värme! För den som är kommen från Norrland är Skånes höstar något speciellt med allt vad jorden har att ge. Och vilka färger det var på bok- och ekskogar! Och där varar hösten länge, länge.
Efter några timmars jobb blev det tid över till att göra stopp vid några av favoritplatserna. Österlen och Ales stenar är en sådan plats. Vi hade sådan tur med vädret! 15  grader, solsken och helt vindstilla!
En övernattning på Sjöbo Gästgiveri med vildsvinststek på menyn. Så skånskt det kan bli!

Ingrid Marie min favoritsort 

I Kivik måste vi bara göra ett stopp och lukta och fröjdas av överflödet av alla äppelsorter! Där handlade vi in olika äppelsorter och andra Österlenprodukter. När vi bodde i Skåne åkte vi dit bara för att kolla på vårens äppelblom.

Päron i massor

Cox Orange

Kommer inte ihåg namnet, men goda var de!


Ingrid Marie igen. Så vackra och goda!



3 kommentarer:

Maria sa...

Åh Skåne! Jag älskar Skåne! Te, kos och stickning är ju inte fel!

Maria sa...

Tack tack!! Den är ett perfekt tillskott i tröjhögen!

Tina sa...

Hej!
Roligt att hitta hit.
Tack för din fina, fina kommentar. Tyvärr råkade jag radera den istället för att publicera den. Iphone och dålig syn är inte alltid en bra kombination. ;)
Nu ska jag kasta mig in i din blogg.