Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 15 februari 2014

Vinterdilemma


Vad ska jag nu hitta på att sticka är mitt dilemma för stunden. Min Emelie är klar att blockas och sen ska den få fina knappar. Det känns på samma sätt som när man är precis i slutet av en bra bok; vad ska jag läsa sen? Ja, vad ska jag sticka nu? 
Det börjar ju våras, även om det är snöstorm utanför fönstret just nu, och jag har tillräcklig många ylletröjor. Jag får nog ta och botanisera bland bomulls eller lingarner. Har inga sådana hemma för närvarande så det blir att leta bland alla inspirerande garnshopar.  



1 kommentar:

Tina sa...

Din Emelie ser jättefin ut! Det är alltid lika jobbigt när stickningen är färdig och en hamnar som i limbo. Jag brukar starta en ny stickning mot slutet för att överlappa.