Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 31 augusti 2014

Sensommarsöndag och mysteriemittens

Denna sista dag i augusti är för mig sommarens sista dag och jag har gjort en liten runda på gården och fångat våra fantastiska solrosor på bild innan de vissnar. Solrosorna är ett av de mest lyckade projekten i detta första år i vår trädgård. Vi sådde tre olika sorters solrosor och de har alla blommat flitigt. Synd bara att jag inte fotade de svarta innan de vissnade. Men de här är ju också fina, och höga! De drar massor av vatten och gödsel men det är de värda! Jag hoppas också att de hinner gå i frö ordentligt så att vi har mat till fåglarna i vinter. Min morfar brukade hänga ut hela den torkade solrosen så fåglarna hade något att mumsa på. 









Den här solrosen har inte vi sått utan det har fåglarna gjort! 
Två humlor tävlar om att få mest ut av den.






                                                  En röd solhatt fick också vara med.

Och så jag har gått med i  Torirots mystery mitten KAL!!!! Hur ska jag ha tid med det??? Plötsligt så hade mitt finger bara tryckt på BUY! Jag har aldrig varit med i något "mystery knitting " förut så jag undrar hur det går till. Får man uppgifter skickade till sig varje dag eller ska man gå in på Ravelry och hämta själv?  Och man måste väl inte hålla tiden hoppas jag? Jag kommer säkert inte att hinna med i den fart som Toirrot gör. Nu blir det att leta fram garn som passar.

1 kommentar:

skapa och inreda sa...

Jag njuter av dina fina bilder på en av de vackraste blommor jag vet.
Tänk vad tiden går fort, sista augusti är redan här. Hoppas på en solig september så att man kan vara ute i trädgården, kanske ta en fika och bara ha det bra.
Annika