Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

lördag 6 september 2014

Septemberlördag och mysterievotter































Varje dag flyger gässen längs med vår dalgång och det är alltid lika trevligt att höra hur de "pratar och språkar" medan de flyger. På morgonen kommer de öster ifrån och på kvällen flyger de tillbaka. Man hör dem långt innan man kan se dem och de är säkert ett 80-tal. Idag, precis när jag tittade ut en sväng med kameran, tog de en annan väg, mot norr och jag kunde fånga några av dem på bild. Inte för att man kan se dem så tydligt på bilden, men ändå.




Och så här långt har jag kommit på Toirrots mysterievotter. Jag är alltså i fas och idag damp den andra ledtråden ned så det är bara att sätta igång. Jag stickar i turkos och ljusgrått i något tvåtrådigt garn från stashen.

Inga kommentarer: