Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

måndag 5 mars 2012

Ny kofta


Äntligen är min kofta färdig!
Den är stickad i Delight, Kauni och Yllets 2-trådiga. Att sticka tröjor är inte riktigt min grej (tar för lång tid ) men det är ju alltid roligt när de blir klara och man kan använda dem. Jag är ganska nöjd. Eftersom jag stickat lite på måfå blev ärmarna lite för breda vid kullen och det blev inte så snyggt. När andan kommer på sprättar jag nog upp och stickar om dem.
Jag tog reda på nytt sätt avmaska så kanterna blir mera töjbara och det kan se på den här filmen. Det funkar jättebra!
Mitt sportlov börjar idag ! Skönt ! Jag ska bara vara hemma och sticka, blogga, läsa, fota, sy, laga god mat, baka semlor och städa lite, och............ Ingen kan påstå att jag är sysslolös.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Visst är det kul när saker blir färdiga och man kan använda dem. Ha en underbar vecka med allt möjligt pyssel.

4U2 sa...

Vad säger man? Snygg!

disa sa...

Verkligen jätte fin! Här har jag med sportlov och det pysslas, stickas och myses och njuts ute i solen och grillas mm. =)