Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

måndag 13 januari 2014

Nya projekt leder mig mot våren


Ett par helger sedan kom upptäckte jag att jag inte hade något projekt alls på gång! Jag menar det, inga UFOn! Först fick jag lite abstinens men det gick över snabbt när jag kom på att det var ju bara att sätta igång med nya projekt. Den här gången också av garn som redan finns i stashen, det vill säga en massa tvåtrådiga ullgarner som aldrig tycks ha ett slut.


Fotograferad i årets första solljus!!

Detta ska bli en sjal av Kate Davies som heter Northmavine hap. Det är ett projekt som funkar jättebra om man har mycket rester. Det är en enkel design och trevlig att sticka. Just nu ser det bara ut som en trasselsudd men vänta bara tills den är färdigstickad och blockad!




En kofta har jag också på gång! Denna är en Emelie som så många andra också har gjort. Det är också en trevlig stickning så jag varvar på kvällarna mellan Norhmavine och Emelie så att båda projekten går framåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, den där Emelie! Det ser ut som vi valt ungefär samma färg. Jag vet inte hur många gånger jag klantat till det med min. Jag önskar dig Lycka till. Du ser ut att vara på god väg :)