Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

söndag 18 december 2011

Nya vantar till vintern

                                                                                                               
Foto: Natursyn

Är det vinter eller? Snön har regnat bort igen och isen blänker på ån. Jag behöver ändå vantar som värmer kalla händer och har just avslutat ett par med min egen prägel. De är stickade i två färger med ett enkelt strukturmönster som jag hittat i en av mina gamla sticktidnignar och det gör vantarna fluffiga och tjockare än enkel slätstickning.
Jag gjorde en rätstickad kant upptill som håller in lite och ligger omlott med knapphål och knapp. Dessa knappar hade jag på en kappa som min mamma sydde till mig när jag var liten och de har alltid funnits i hennes knappburk sedan kappan blev urvuxen.
Mönster kommer så småning om.


Garn Drops Karisma i färgerna natursvart och senapsgul.
Stickor: 3,5






Dessa är också stickade i Drops Karisma i vitt och ljusare grå.


7 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Vilka jättefina vantar. Om det kommer ett mönster så ska jag sticka sådana till mig.

Emma sa...

Snygga :D

4U2 sa...

Snygga!

Mina Stickor sa...

Jättesnyggt mönster!

Majstess sa...

Jättefina vantar!!!

Black Iris sa...

Vantarna är så fina och jag önskar dig också en fin Jul

Anonym sa...

Väldigt snygga!