Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

torsdag 3 januari 2013

En "helt vanlig" mössa!

Jag ville ha en "helt vanlig" mössa och letade lite till jag hittade den här: A´salmanakk
Vanlig i bemärkelsen enkel och utan krussiduller. Den här går snabbt att sticka, och passar bra på mitt huvud. Jag har stickat i Drops ljusgrå Nepal. Mjukt och skönt! Använde stickor nr 5 till mudden och nr 6 till kullen, istället för nr 7 som det står i beskrivningen. Jag upptäckte efteråt att jag inte gjorde avmaskningen som beskrivningen men det funkade bra ändå!

Hur svårt är det inte att fota sig själv??


2 kommentarer:

Hulda sa...

Jättefin mössa! Blir ytterligare ett projekt på min "att göra lista":-)

ANNEPÅLANDET sa...

Godt nytt år!
Fin lue! Jeg har nettopp strikket Dior-luen som du sendte meg oppskriften på - den kommer på bloggen min etter hvert :-) Hurra for norsk-svensk utveksling!