Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

tisdag 12 mars 2013

Stickgrafitti helt i min smak!


Förra veckans sportlov reste vi söderut till Stockholm och Uppsala för att hälsa på barn och vara lite kulturella. I Uppsala på Stadsträdgården hittar jag denna fantastiska lilla skapelse! En fontän med spelande barn som någon eller några Uppsalastickerskor ( ja, kanske även stickare men nu var det faktiskt den 8 mars! ) förbarmat sig för och sett till att de åtminstone inte behöver frysa om fötterna. Och det var riktigt kallt så små koftor hade inte varit helt fel!


Isskulptur.

Fyrisån bjöd på snygga speglingar.



Och i Stockholm blev det inte så mycket fotande, mer Munk-utställning,
Nordiska museet .
Det här är en skulptur som jag borde komma ihåg namnet på, i Gamla Stan.

Inga kommentarer: