Sidor

Höst

Höst

Om mig

Ägnar min tid åt textil i alla former, trädgård och lagar av allt som den ger, läser och reser

onsdag 17 april 2013

Fingarn förtjänar en finkofta

"Fingarn", inköpt med födelsedagspresentkort hos Maria och www.garnkorgen.se förtjänar ju en finkofta och jag har spanat runt på Ravelry. Jisses så många fina koftor det finns att välja mellan! Jag tänker mig en kofta med lite spetsmönster och har hittat några förslag att välja mellan:



En Ruby Thuesday designad av Eva Durasiewicz kanske skulle passa till detta garn som är Cascade Yarns "Heritage Sock Yarn". Helt underbart mjukt och den gröna färgen bara sprakar!

Eller en Milena som tydligen är gjord av samma designer! Då får det i så fall bli med lång ärm eftersom jag tänker mig att den ska vara klar till hösten.


Vad sägs om Elin Berglunds Emelie ? Den är så fin och jag har kikat på den länge nu.

Så när pågående projekt är klara går nystvindan igång och sen är det bara att bestämma sig vilken modell jag ska sätta stickorna i! Vad svårt det blev!!? Är det nån därute som har erfarenheter av något av dessa mönster?

6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Superfina koftor alla tre. Emelie har jag sett förut men inte de andra. Fastnade verkligen för Milena. Den skulle bli jättefin i ditt gröna garn och med långa ärmar.
Ser fram mot att se vad du väljer!

disa sa...

Ja, det blir ett marigt val. Alla de tre är fina! Är det färgen Christmas green på garnet? Jag köpte ett nystan i den färgen och vart lite besviken på den jag.......

kråkspark sa...

Det stämmer att färgen är Christmas Green. Knallgrön!

ozelote sa...

Fantastiskt garn!

disa sa...

Jag som älskar så många gröna färger gillade inte den. Men det är ju tur att du inte vart besviken på den utan att du tyckte den var härlig!! *ler* Cascade Heritage är ett underbart mjukt och härligt garn. Jag har andra färger av det som jag älskar. Det blir roligt att se vad du stickar av det sedan. =)

Maria JAG BLOMMAR sa...

Härlig grönfärg! Skulle gärna ha en kofta i den färgen!